ROK SZKOLNY 2016 / 2017

W ŚWIECIE PIĘKNEGO DEKORU - WYCIECZKA ZAWODOZNAWCZA DO
FRANC TEXTIL

FOTO GALERIA

14 grudnia 2016 r. wybraliśmy się do centrum szycia tekstyliów domowych w Żarowie. Podróż autobusem zajęła kilkanaście minut, panowała dosyć wesoła atmosfera, głownie dlatego, że sam wyjazd miał miejsce podczas lekcji. Po dotarciu na miejsce od razu udaliśmy się do drzwi wejściowych. Naszą grupę przywitała dyrektor  firmy, opowiedziała pokrótce o niej oraz zaprosiła nas na dalsze zwiedzanie. Po pozostawieniu kurtek oraz plecaków w jednym z pomieszczeń udaliśmy się w głąb Franc Textila. Gdy weszliśmy do głównej hali, z pewnością zdziwiła nas liczba osób tu pracujących oraz kolory, masa kolorów. Od zielonych rolet po bordowe dywany. Pani opowiedziała nam dokładniej czym zajmuje się firma, co produkuje oraz do ilu krajów trafiają wyroby. Następnie ruszyliśmy dalej, obserwując pracujących wokół ludzi. Zostały nam pokazane i opisane różne maszyny. Operatorzy owych sprzętów pokazali nam jak pracują. Wspomniano nam także o zapotrzebowaniu na programistów. Jak widać w dużej ilości przedsiębiorstw jest to dobrze płatne oraz poszukiwane stanowisko. Po kilkunastu minutach zwiedzania pierwszej hali przeszliśmy do drugiej części, magazynu oraz miejsca biur grafików komputerowych. Tutaj można napomknąć o kolejnej poszukiwanej posadzie. Maszerując wśród leżących tu i ówdzie przedmiotów natrafiliśmy na pędzącego na dwukołowej machinie pracownika. Szybko przejechał obok zostawiając nas z uśmiechami na twarzach. Chwile później nasza przewodniczka zaprowadziła nas do pomieszczenia przeznaczonego do fotografowania. Opisała jak wygląda praca w tym miejscu oraz pokazała charakterystyczny przedmiot, który wyglądał jak duży, biały namiot. Służył on do tworzenia fotografii "unoszących się w powietrzu" co prawdopodobnie ułatwiało prace nad zdjęciami w postprodukcji. Następnie powróciliśmy do biura w którym pozostawiliśmy nasze rzeczy osobiste.

Franc Textil przygotował dla nas miłą niespodziankę i podarował nam poduszki własnej produkcji. Wychodząc postanowiliśmy zrobić sobie wspólne zdjęcie. Potem została zorganizowana mała bitwa na poduszki, która zakończyła się klęską niebieskich oraz poważnymi obrażeniami u większości uczniów.

Wycieczka była ciekawa, myślę, że raczej nie mielibyśmy innej okazji na zajrzenie w to miejsce, więc jak najbardziej warto było skorzystać i pojechać.